Jumaat, 1 Januari 2021

Cincin tersekat pada kemaluan lelaki, Bomba terpaksa dipanggil bantu keluarkan


Alor Setar: Tindakan seorang lelaki menyarungkan cincin pada kemaluannya, mengundang malu besar, apabila aksesori itu tidak dapat ditanggalkan. Dia terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, pada 1hb Januari 2020 (Jumaat), hari ini.


Bagaimanapun khidmat bomba terpaksa dipanggil yang diketuai Pegawai Bomba Kanan (PBK) II Ahmad Rusdi Lazim, untuk membantu mengeluarkan dua bentuk cincin berkenaan, daripada kemaluan lelaki berusia 38 tahun itu yang tersekat pada kemaluannya.


Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Alor Setar, Timbalan Penguasa Bomba Ahmad Naufal Abdullah, berkata pihaknya menerima panggilan berhubung khidmat khas itu pada jam 4.07 pagi.


Beliau berkata, anggotanya tiba di HSB dalam masa lima minit selepas menerima panggilan operasi itu, untuk melakukan operasi memotong cincin berkenaan.


"Operasi dilakukan dengan berhati-hati menggunakan alat pemotong cincin untuk mengelak kecederaan pada serius pada kemaluan mangsa.


"Mangsa berusia 38 tahun dan sudah berkahwin," katanya ketika dihubungi hari ini.


Ahmad Naufal berkata, operasi tamat pada jam 5.51 pagi tadi, ini adalah kes pertama membabitkan cincin tersangkut pada kemaluan pada awal tahun baru ini. Operasi disertai empat anggota dari BBP Alor Setar dan sebuah jentera EMRS.


EmoticonEmoticon