Isnin, 23 Oktober 2023

Lelaki larikan tong gas di tengah jalan, memanjat lori yang berhenti ketika lampu isyarat merah

 

Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia memaparkan aksi dua lelaki memanjat lori yang berhenti ketika lampu isyarat merah sebelum melarikan tong gas.


Berdasarkan rakaman tersebut, lori itu dilihat dipandu secara perlahan dan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas di Jalan Yos Sudarso, Tanjung Priok, Jakarta Utara.


Seorang lelaki kemudian memanjat lori tersebut sebelum menghulur tong gas kepada rakannya yang menunggu di atas jalan. Mereka kemudian melarikan dua tong gas.


Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Tanjung Priok, Asisten Komisioner Alex Chandra berkata, kejadian itu berlaku pada 17 Oktober lalu dan pihaknya sedang menyiasat insiden tersebut.


Siasatan mendapati terdapat dua suspek yang terlibat dalam kejadian itu, namun polis juga sedang memburu sekumpulan penjenayah yang mengganggu penduduk dan pengguna jalan raya di kawasan tersebut.


"Siasatan masih diteruskan dan saksi-saksi sedang disoal siasat. Suspek kini dalam buruan polis," katanya ketika dihubungi pada Rabu (18/10/2023).


Kumpulan-kumpulan pencuri tersebut menyasarkan lori atau kereta pikap di jalanan. Mereka biasanya bertindak apabila kenderaan tersebut yang membawa muatan tersekat dalam lalu lintas atau menunggu lampu merah. - Sumber Detik News.


Tangkap layar video memaparkan seorang lelaki sedang membawa lari dua buah tong gas dari sebuah trak pikap di Indonesia pada Selasa. - Foto Instagram.


EmoticonEmoticon