Selasa, 7 Mac 2023

Peniaga air buah maut terkena tayar treler terpelanting, rakannya patah tangan


Seorang remaja maut manakala rakannya cedera patah tangan kanan setelah terkena tayar lori treler yang terpelanting ke arah mereka dalam kejadian di Kampung Merang, Setiu, petang tadi.


Kejadian itu berlaku kira-kira pukul 5.05 petang ketika mangsa, Muhamad Airiel Rizman Mohamad Nazeri, 18, dan rakannya berusia 22 tahun sedang menjual air buah di kaki lima jalan di kampung itu.


Menurut Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintenden Afandi Husin, sebiji tayar belakang sebuah treler yang melalui lokasi tersebut tiba-tiba tercabut sebelum terpelanting dan terkena kedua-dua mangsa.


"Siasatan awal mendapati treler terbabit bergerak dari arah Kampung Merang menuju ke Kampung Telaga Papan.


"Sebaik tiba di Kilometer 43 dekat Kampung Merang itu tayar treler itu tercabut dan terpelanting terkena mereka," katanya ketika dihubungi.


Beliau memberitahu, Muhamad Airiel Rizman disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada bahagian dada, manakala rakannya itu pula mengalami kecederaan patah tangan kanan serta luka di muka.


Tambahnya, mayat mangsa telah dibawa ke Unit Forensik Hospital Setiu untuk tindakan lanjut manakala rakannya juga menerima rawatan di hospital sama.


"Pemandu treler yang berumur 37 tahun itu pula tidak mengalami sebarang kecederaan," ujarnya.


Tambah beliau, kes sedang disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.


Keadaan gerai air buah yang terkena sebiji tayar lori treler tercabut membawa kematian kepada Muhamad Airiel Rizman di Kampung Merang, Setiu, hari ini. - Foto Facebook.

Keadaan mayat Muhamad Airiel Rizman Mohamad Nazeri yang terkena tayar treler yang terpelanting di Kampung Merang, Setiu, petang tadi. - Foto Utusan Online.


EmoticonEmoticon