Jumaat, 17 Februari 2023

Berang dituduh perkosa lembu, lelaki bunuh tunang guna sepana

Gambar hiasan.

Gara-gara berang dituduh melakukan hubungan seks dengan seekor lembu, seorang lelaki dari Ende, wilayah Nusa Tenggara Timur, Indonesia, membunuh tunangnya menggunakan sepana, lapor portal berita Kompas.com pada 13 Februari 2023.


Ketua Unit Jenayah Polis Ende, Yance Kadiaman berkata, suspek yang hanya dikenali sebagai MO, 44, menyerang mangsa, AR, 35, sebanyak dua kali.


Serangan pertama berlaku pada 4 Februari lalu di mana dia menyerang mangsa menggunakan tangan kosong. Serangan kedua dilakukan pada 7 Februari di mana suspek dilaporkan memukul mangsa menggunakan sepana yang menyebabkan wanita itu mengalami cedera parah.


"Suspek marah terhadap mangsa kerana menuduhnya curang dan melakukan hubungan seks dengan seekor lembu di ladang mereka," kata Yance kepada wartawan pada hari Isnin lepas.


Menurut Yance, mangsa yang mengalami pendarahan di otak akibat serangan itu kemudian dirawat di Hospital St. Anthony's Jopu. Selepas beberapa jam menjalani rawatan, dia dibenarkan keluar dari hospital atas permintaan keluarga suspek.


Keluarga itu turut menandatangani kenyataan daripada pihak hospital. Mangsa kemudian dirawat di rumah suspek. Setibanya di rumah suspek, keadaan mangsa semakin kritikal. Keluarga kemudiannya membawa mangsa ke Pusat Kesihatan Wolowaru untuk rawatan.


Mangsa disahkan meninggal dunia pada keesokan harinya kerana mengalami kerosakan pada otak selepas dimasukkan ke hospital tersebut.


Kes ini kemudiannya dilaporkan kepada Polis Wolowaru. Polis menahan suspek di rumahnya di Jopu. Jika didapati bersalah, MO berdepan hukuman penjara 15 tahun. - Sumber Kompas.com.


EmoticonEmoticon