Ahad, 9 Januari 2022

Lelaki temui pesawat 4 sayap didakwa makhluk asing menyamar menjadi bentuk itu


Seorang pengguna aplikasi Google Earth mendakwa menemui sebuah pesawat mempunyai empat sayap, dan empat enjin di landasan sebuah lapangan terbang komersial yang sibuk, lapor akhbar Daily Star pada 3 Januari 2022.


Scott C Waring, merupakan seorang ahli teori konspirasi berkata, pesawat tidak masuk akal itu didakwa merupakan makhluk asing dalam satu hantaran di saluran YouTube, UFO Sightings Daily.


Menurutnya, pesawat ganjil itu dikesan pada koordinat 47°26’29.99 Utara dan 122°18’20.19 Barat. Ia menunjukkan Lapangan Terbang Antarabangsa Seattle-Tacoma di Washington.


Bagaimanapun, pesawat pelik itu tidak lagi kelihatan dipercayai berpunca daripada imej satelit Google Earth yang dikemas kini.


"Objek ini tidak seperti mana-mana pesawat yang saya pernah lihat. Ia kelihatan seperti pesawat penumpang biasa tetapi ia seperti dua kali lebih besar, dua kali lebih panjang, dengan dua kali lebih banyak sayap di sisi.


"Kita mendengar banyak laporan tentang UFO menyamar sebagai komet, kapal angkasa SpaceX termasuk menyamar sebagai pesawat supaya ia boleh terbang tanpa menarik perhatian," kata Scott mendakwa bahawa gambar itu tulen tanpa sebarang manipulasi.


Sejak dimuat naik pada Ahad, 2 Januari lalu, rakaman video itu telah ditonton lebih daripada 2,000 kali, dengan rata-rata netizen berdebat sama ada imej itu berpunca daripada masalah rakaman satelit dan bukan perbuatan makhluk asing.


Imej pesawat mempunyai empat sayap yang dirakam oleh Scott C Waring.


EmoticonEmoticon